Gekkoforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» C.Ciliatus han søges
af Gonzouz Lør Dec 20, 2014 12:44 am

» hvor får jeg vitamin pulver henne?
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 8:00 am

» Valg af Gekko ?
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:57 am

» hvor tit skifter leo'er ham?
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:42 am

» HJÆLP!! Små insekter i mit terrarie
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:34 am

» salg af 3 gekko og terrarium (mega billigt) Afrikansk fedthale gekko (Hemitheconyx caudicinctu)
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:31 am

» billeder
af Paaske Ons Mar 20, 2013 7:13 am

» Så skulle der et nyt look til
af Paaske Lør Jan 19, 2013 5:26 am

» Opdateringer
af Marcel Tors Jan 10, 2013 8:47 am

» Leopartgekko mave problem ?!
af Marcel Tors Jan 10, 2013 8:37 am


Dagens nyheder. :(

3 deltagere

Gekkoforum :: Gekko :: Avl

Go down

Dagens nyheder. :( Empty Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Tors Aug 02, 2012 9:35 pm

Dagens nyheder. :( 20120810
(Another One Bites The Dust) Sad
Da jeg var ude og kigge i udrugnings-kassen idag, var det ikke en glædelig overraskelse jeg åbnede op for.
Jeg fandt desværre en lille Leo unge der var død. Dette er desværre sket adskillige gange efterhånden, og siden jeg startede med at udruge æg i marts/april har jeg kun haft 1 levende unge ud af adskillige æg. Dette er lettere frustrerende, men det er der desværre ikke noget at gøre ved, det er vel naturen vejs eller hvad man nu vælger at tro på for at finde en ringe trøst.

Men udover denne sørgelige meddelelse skulle jeg fodre mine dyr, så fandt jeg min ene hun i fugtskjulet som var igang med at lægge æg, så dvs at jeg har fået 2 nye æg i udrugnings-kassen. Selvom det dog er noget positivt så kan det dog ikke trøste mig mht den lille døde, især fordi der så nu er så længe før disse æg klækker.

En sørgelig melding herfra.
- Marcel
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Aske95 Fre Aug 03, 2012 10:07 am

Er jeg ked af at høre!
Syntes det sker tit for dig, men har også selv lige prøvet det med en kronegekko unge. Der er desværre ikke noget at gøre men syntes det er synd for de små at når de lige har kæmper sig ud af æg'et så dør de lidt efter så det er virkelig trist! Sad
Aske95
Aske95

Antal indlæg : 24
Join date : 31/07/12
Age : 28
Geografisk sted : Fredericia

https://www.facebook.com/taulovrpark

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Man Aug 06, 2012 5:23 am

Aske Jeppesen skrev:Er jeg ked af at høre!
Syntes det sker tit for dig, men har også selv lige prøvet det med en kronegekko unge. Der er desværre ikke noget at gøre men syntes det er synd for de små at når de lige har kæmper sig ud af æg'et så dør de lidt efter så det er virkelig trist! Sad

Ja og det er pisse irriterende når det sker, for man regner jo bare med at alt går godt, men når det SÅ ofte går SÅ galt så begynder man da snart også at tvivle på de andre æg man har til udrugning.
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Aske95 Man Aug 06, 2012 6:34 am

Præsis!
Nu har jeg hørt lidt rundt, og alle siger at man skal udruge dem ved lidt laver temperatur for det gør ungerne stærkere men jeg ved ikke om det gælder leopartgekkoer men i hvert falde kronegekko'er og andre arter Smile
Aske95
Aske95

Antal indlæg : 24
Join date : 31/07/12
Age : 28
Geografisk sted : Fredericia

https://www.facebook.com/taulovrpark

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  lub Man Aug 06, 2012 8:41 pm

Hey vil dog lige sige det hellere ikk er nemt at udruge, har også slåsset med at få små ud af mine leopardgekko æg men stadig uden held. Har allerede smidt 5 æg ud og har godt nok en del i rugemaskinen men tror ikk de er befrugtet desværre. Har prøvet det med at gennemlyst dem men synes de virker tomme stadig.
Glæder mig til der skulle komme nogle men kan det være hunnen det er galt med??
Hvorlænge skal man vente til man er sikker på de ikk kommer ud?? På fredag er det 7ne uge det har lagt i.

lub

Antal indlæg : 9
Join date : 02/08/12
Age : 42
Geografisk sted : Hjørring. Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Tirs Aug 07, 2012 12:12 am

lub skrev:Hey vil dog lige sige det hellere ikk er nemt at udruge, har også slåsset med at få små ud af mine leopardgekko æg men stadig uden held. Har allerede smidt 5 æg ud og har godt nok en del i rugemaskinen men tror ikk de er befrugtet desværre. Har prøvet det med at gennemlyst dem men synes de virker tomme stadig.
Glæder mig til der skulle komme nogle men kan det være hunnen det er galt med??
Hvorlænge skal man vente til man er sikker på de ikk kommer ud?? På fredag er det 7ne uge det har lagt i.

Hey Lub,
Jeg har siden April/Marts prøvet at udruge, tror i mellemtiden jeg har smidt 5-6 æg ud hvor den lille ikke kom ud eller hvor den kom ud men var død.
Jeg gennemlyser dem dog inden jeg smider dem i rugekassen, dem som ikke er befrugtede ryger ud og hvis jeg er i tvivl så smider jeg dem i rugekassen alligevel og dobbeltjekker efter en uge cirka. Jeg har en 3 stks liggende i kassen nu til udrugning, og har en enkelt igennem de sidste par måneder der er blevet til noget.
Det er efterhånden ved at være ret frustrerende at der er mange der ikke bliver til noget, men nu har jeg sat temperaturen lidt ned og sørger for at fugtigheden ikke er alt for høj inde ved æggene så de går til af mug eller lignende, og så håber jeg da på det bedste.

Jamen de siger jo at æg klækker mellem 6-8 uger nogle lidt før nogle lidt efter.
Jeg har altid gjort mig sikker og lade dem ligge i lidt tid efter før jeg smed dem ud.
Jeg har haft 2 æg hvor man kunne se at de små har prøvet at komme ud eftersom der var små huller i ægget og noget af indholdet af ægget var kommet ud gennem skalden, der ventede jeg så for at se om de kom ud, men det gjorde den ene ikke, den anden prøvede jeg at hjælpe ud, hvis nu den ikke var stærk nok til selv at komme ud, men den var også død.

Nu håber jeg bare at æggene klækker og alt går som det skal, vil helst ikke finde flere døde, eller æg der ikke klækker.
Men det er desværre bare naturens veje.
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Tirs Aug 07, 2012 12:13 am

Aske Jeppesen skrev:Præsis!
Nu har jeg hørt lidt rundt, og alle siger at man skal udruge dem ved lidt laver temperatur for det gør ungerne stærkere men jeg ved ikke om det gælder leopartgekkoer men i hvert falde kronegekko'er og andre arter Smile

Aske, jeg udruger dem ved en 29 grader, så det er ikke fordi det er så pokkers varmt.
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  lub Tirs Aug 07, 2012 2:08 am

Jeg har mit skab til at stå på 27-29 og +- et par grader i toppen så tror ikk det er varmen. Siger de ikk 26-29 er hun køn og 29-31 er blande og 31-34 er han køn sådan ca??

Og er blevet rådet til at køre med 1:1 men hensyn til fugtighed.

Jeg har kun et æg der virkelig er rødt når jeg gennemlyser det og 9 andre æg jeg er meget usikker på. De er dog ikk råden eller faldent sammen. Men igen har der været før altså et som man har været sikker på men så blev ikk til noget alligevel...

lub

Antal indlæg : 9
Join date : 02/08/12
Age : 42
Geografisk sted : Hjørring. Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Tirs Aug 07, 2012 6:53 am

lub skrev:Jeg har mit skab til at stå på 27-29 og +- et par grader i toppen så tror ikk det er varmen. Siger de ikk 26-29 er hun køn og 29-31 er blande og 31-34 er han køn sådan ca??

Og er blevet rådet til at køre med 1:1 men hensyn til fugtighed.

Jeg har kun et æg der virkelig er rødt når jeg gennemlyser det og 9 andre æg jeg er meget usikker på. De er dog ikk råden eller faldent sammen. Men igen har der været før altså et som man har været sikker på men så blev ikk til noget alligevel...


26-28 Hunner
28 - 30 Hanner/Hunner
30 - 32 Hanner

Jeg vil ikke råde dig til at komme op over de 32 grader, for så forgår embryoet bare ellers så risikerer du (hvis det overlever) at få HOT females, som er hunner der ikke har lyst til at parre sig OVERHOVEDET, og som er meget aggressive af hvad jeg har hørt.

Jeg udruger mine i en flamingokasse, med vand og varmelegeme. Og der er da kommet et godt resultat ud af, og andre har også haft gode resultater på denne måde.
Men jeg har bestilt et skab så jeg kan udruge "ordenligt".
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  lub Tirs Aug 07, 2012 7:49 am

Marcel (Admin) skrev:
lub skrev:Jeg har mit skab til at stå på 27-29 og +- et par grader i toppen så tror ikk det er varmen. Siger de ikk 26-29 er hun køn og 29-31 er blande og 31-34 er han køn sådan ca??

Og er blevet rådet til at køre med 1:1 men hensyn til fugtighed.

Jeg har kun et æg der virkelig er rødt når jeg gennemlyser det og 9 andre æg jeg er meget usikker på. De er dog ikk råden eller faldent sammen. Men igen har der været før altså et som man har været sikker på men så blev ikk til noget alligevel...


26-28 Hunner
28 - 30 Hanner/Hunner
30 - 32 Hanner

Jeg vil ikke råde dig til at komme op over de 32 grader, for så forgår embryoet bare ellers så risikerer du (hvis det overlever) at få HOT females, som er hunner der ikke har lyst til at parre sig OVERHOVEDET, og som er meget aggressive af hvad jeg har hørt.

Jeg udruger mine i en flamingokasse, med vand og varmelegeme. Og der er da kommet et godt resultat ud af, og andre har også haft gode resultater på denne måde.
Men jeg har bestilt et skab så jeg kan udruge "ordenligt".

Ja oki det kommer de hellere ikk op over da jeg prøver at få hunner ud af det Very Happy men har også sådan et exo terra udrugeskab så det burde holde temperaturen godt nok og har også et termometer og der passer gaderne godt nok så det kan ikk være der den er gal.
Men de skal nok komme eller må jeg jo prøve igen næste år Smile

lub

Antal indlæg : 9
Join date : 02/08/12
Age : 42
Geografisk sted : Hjørring. Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Tirs Aug 07, 2012 8:24 am

Ja der er jo ikke meget andet for, altså nu har jeg også et termometer hængende i kassen, bare for at sikre mig at temperaturen ikke ændrer sig, og det gør den ikke. det svinger allerhøjst 0,1-0,2 grader Smile

Ej, nu er jeg helt nysgerrig, hvad har du af Leopardgekko'er ? Hvilken Morpher osv ?
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  lub Tirs Aug 07, 2012 8:57 am

Marcel (Admin) skrev:Ja der er jo ikke meget andet for, altså nu har jeg også et termometer hængende i kassen, bare for at sikre mig at temperaturen ikke ændrer sig, og det gør den ikke. det svinger allerhøjst 0,1-0,2 grader Smile

Ej, nu er jeg helt nysgerrig, hvad har du af Leopardgekko'er ? Hvilken Morpher osv ?

Puha. Jeg har en alm leo, en albino med lidt carrottail også en hypo. Det er de 3 hunner jeg har sådan i store træk og min han er jeg sikker på er en Hypo tangerine carrottail het raptor.
Det er så albinoen og min han der har fået æg som burde være noget i og den alm leo + han har været intet i endnu selvom der har været over 10æg.

lub

Antal indlæg : 9
Join date : 02/08/12
Age : 42
Geografisk sted : Hjørring. Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Tirs Aug 07, 2012 9:09 am

Det lyder som en lækker Cocktail, hvis du på et tidspunkt får en succes med dem, og får en lille unge med ham hannen der er het raptor så må du da lige sige til Wink

Min unge lige pt er fra min Tremper Albino og min SHTCT Smile
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  lub Tirs Aug 07, 2012 9:12 am

Marcel (Admin) skrev:Det lyder som en lækker Cocktail, hvis du på et tidspunkt får en succes med dem, og får en lille unge med ham hannen der er het raptor så må du da lige sige til Wink

Min unge lige pt er fra min Tremper Albino og min SHTCT Smile

Jo men vil han ikk miste det nu når begge ikk er het raptor?? men mine sidste 2 æg fra albinoen ligger i lidt højre temp så muligheden er der da Smile.

Hvad køn er de?

lub

Antal indlæg : 9
Join date : 02/08/12
Age : 42
Geografisk sted : Hjørring. Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Tirs Aug 07, 2012 9:14 am

Altså den unge jeg har lige nu kender jeg ikke kønnet på endnu, da den kun er lige knap en månede gammel.
Men min Han er en Tremper Albino (Holland) og min hun er en SuperHypo Tangerine Carrottail, og så har jeg en hun mere som er Emerine x Rainbow.
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Tirs Aug 07, 2012 9:15 am

Jo der er nok sandsynlighed for at de mister det gen når nu de ikke begge er det.
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  lub Tirs Aug 07, 2012 11:58 am

Skal lige finde tid til at få lavet en lille billede indlæg af den lille familie Smile

Men skal nok gi lyd her inde når der sker noget med de små æg. Der vil ikk komme flere nye æg pt. Har lagt min han i karentene for mine ene alm leo hun kan næsten ikk følge med på mad så hun skal lige ha lidt ro igen Smile

lub

Antal indlæg : 9
Join date : 02/08/12
Age : 42
Geografisk sted : Hjørring. Nordjylland

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Marcel Ons Aug 08, 2012 11:19 am

lub skrev:Skal lige finde tid til at få lavet en lille billede indlæg af den lille familie Smile

Men skal nok gi lyd her inde når der sker noget med de små æg. Der vil ikk komme flere nye æg pt. Har lagt min han i karentene for mine ene alm leo hun kan næsten ikk følge med på mad så hun skal lige ha lidt ro igen Smile

JA jeg synes da helt klart at du skal lave et lille "emne" med billeder af "familien" Very Happy

Ja det synes jeg da helt klart også at du skal gøre Smile Vil da gerne høre om de bliver til noget Smile Hvilket vi da håber Smile
Ja jeg delte også mine hunner og han op i to forskellige terrarier, da hunnerne OG hannen godt nok var tynde at se på efter alt det parring osv Smile Så fik jeg lige fedet dem op igen Smile
Marcel
Marcel
Admin

Antal indlæg : 44
Join date : 31/07/12
Age : 36
Geografisk sted : Phantom Gecko - Trekantsområdet

https://gekko.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dagens nyheder. :( Empty Sv: Dagens nyheder. :(

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


Gekkoforum :: Gekko :: Avl

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum