Gekkoforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» C.Ciliatus han søges
af Gonzouz Lør Dec 20, 2014 12:44 am

» hvor får jeg vitamin pulver henne?
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 8:00 am

» Valg af Gekko ?
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:57 am

» hvor tit skifter leo'er ham?
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:42 am

» HJÆLP!! Små insekter i mit terrarie
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:34 am

» salg af 3 gekko og terrarium (mega billigt) Afrikansk fedthale gekko (Hemitheconyx caudicinctu)
af Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:31 am

» billeder
af Paaske Ons Mar 20, 2013 7:13 am

» Så skulle der et nyt look til
af Paaske Lør Jan 19, 2013 5:26 am

» Opdateringer
af Marcel Tors Jan 10, 2013 8:47 am

» Leopartgekko mave problem ?!
af Marcel Tors Jan 10, 2013 8:37 am


Valg af Gekko ?

2 deltagere

Go down

Valg af Gekko ? Empty Valg af Gekko ?

Indlæg  Nazareth Fre Aug 02, 2013 9:24 am

Hej folkens

Jeg håber at I eksperter kan hjælpe mig lidt på vej.
Jeg leder efter den perfekte gekko for mig, men eftersom der er så mange forskellige varianter tilgængelige, vil jeg gerne høre om i kan nævne nogle arter, for at hjælpe mig i den rigtige retning.

Jeg har følgende ønsker til kræ’et, hvoraf nogle måske er lidt naive…

1) Jeg søger en gekko, som ikke er afhængig af insekter.
-Frugt og tørfoder er fortrukket, og hvis levende foder helt kan udelukkes, desto bedre.
Læste en på DBA skrive, at han havde vendt sin gekko til, Gekko Diet, men ved ikke om det er tilrådeligt?

2) Så stærke farver som muligt.

3) Jeg har ikke alverdens af plads, så et dyr der kan gå i et lille eller mellem bur, er prisværdigt. Jeg regner kun med at anskaffe en enkelt indbygger (medmindre dette ikke passer arten).

4) Kan den blive tam er det fedt, men ikke et krav

Indtil videre, er jeg faldet for Daggekkoen, men hvis den SKAL have insekter, så dur det ikke, kæresten vil aldrig sætte fod i huset igen tongue 
Læste et sted at Kronegekkoen, kan klare sig på frugt og lignende, men vil fortrække en med flere farver.

Har du nogen ideer, som bare passer lidt med det ovenstående? Så skriv venligst,,,
- Også hvis mine tanker er helt hen i skoven.

Vil være taknemlig for al den hjælp jeg kan få !

Mvh

Nazareth

Antal indlæg : 1
Join date : 02/08/13

Tilbage til toppen Go down

Valg af Gekko ? Empty bedst mulig svar :D

Indlæg  Foxgaard Tors Feb 27, 2014 7:57 am

1) Jeg søger en gekko, som ikke er afhængig af insekter.
-Frugt og tørfoder er fortrukket, og hvis levende foder helt kan udelukkes, desto bedre.
Læste en på DBA skrive, at han havde vendt sin gekko til, Gekko Diet, men ved ikke om det er tilrådeligt?

- jeg har haft gekko i 4år ca og kender ikke til nogle gekkoer som har farve og ikke spiser kød Very Happy
- jeg siger altid til nye at øjenlåg gekko er de bedste og starte med. det er leo eller fedthalet (som dem jeg har til salg her inde) de spiser kød

2) Så stærke farver som muligt.

- jeg ville tage en af de to typer jeg har skrevet til dig. og hvis du ikke ville til og havde problemer med fodet, ville jeg købe græshopper (de larmer ikke og de er gode at fodre med, men de kraver at du køber en gekko oppe i årene)

- der findes mange gekko og vælge imellem men de har ikke samme krav og de nemme og holde desværre en af øjenlåg gekkoerne

3) Jeg har ikke alverdens af plads, så et dyr der kan gå i et lille eller mellem bur, er prisværdigt. Jeg regner kun med at anskaffe en enkelt indbygger (medmindre dette ikke passer arten).

- regnskov gekkoer er meget flotte men har høje karv og skal bruge høje terrarium
- ørken gekko bruger flade terrarium og er nemmere og holde efter min mening

4) Kan den blive tam er det fedt, men ikke et krav

- køb en tokay gekko Razz ej det er gas

- min holdning til denne sag er at ingen gekko kan blive tamme, men de kan blive håndvante og det kraver arbejde med dyret, men i en grad så det ikke bliver stressed.
- du kan prøve og se en film med tokay som er den mest kendte gekko for ikke at være håndvant.

håber du kan bruge min råd til noget. og håber at du tager en af de to selvom det er flere, men de er lidt svære og finde på det danske markedet af denne type. men lyder som om du skal havde en leo oppe i årene så du kan foder dem med græshopper. så kæresten ikke går amok over larmen

Foxgaard

Antal indlæg : 5
Join date : 27/02/14

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum